Слободне наставне активности за 7. и 8. разред

 

Слободне наставне активности (у даљем тексту СНА) су део плана наставе и учења који школа планира Школским програмом и Годишњим планом рада. Ученици у сваком разреду, од петог до осмог, бирају један од три програма СНА који школа нуди што значи да ће сваки ученик током другог циклуса основног образовања и васпитања похађати четири различита програма.

Одабрани програми СНА су за ученика обавезни, а успех се изражава описном оценом и не утиче на општи успех.

Сврха СНА је да допринесу остваривању општих исхода образовања и васпитања, развијању кључних и општих међупредметних компетенција потребним за сналажење у свакодневном животу.

Програми СНА су тако конципирани да фаворизују активност ученика, повезивање њиховог школског и ваншколског искуства, учење путем решавања проблема, сарадњу и тимски рад, као и употребу савремених технологија у образовне сврхе.

Програми СНА реализују се комбиновањем различитих техника рада са ученицима, као што су: презентациjе, демонстрациjе, студиjе случаjа, симулациjе, играње улога, дебате, рад у малим групама, рад на проjектима, гледање и анализа видео прилога, креативне радионице, рад у групи на платформама за учење, повезивање са вршњацима из других школа или држава, гостовања стручњака, учење у другим установама, посете разним дешавањима, укључивање у акције… Потенцира се самосталност ученика у активном начину учења, а улога наставника је превасходно у томе да уведу ученике у тему, представе им кључне појмове садржаја и подстакну их на активност коју затим усмеравају, прате и вреднују.

МОЈА ЖИВОТНА СРЕДИНА

 

Циљ учења слободне наставне активности је да допринесе развоју компетенција потребних за одговорну улогу у друштву у погледу очувања животне средине, биодиверзитета и одрживог развоја.

ТЕМЕ и кључни појмови садржаја

 

ЕКОЛОШКИ ОТИСАК И ОПСТАНАК

  • Еколошки отисак. Биокапацитет.
  • Еколошки дуг. Одрживи развој.
  • Еколошко право.

УПРАВЉАЊЕ ОТПАДОМ

  • Врсте отпада. Управљање отпадом. Комунални отпад.
  • Депонија.

РЕЦИКЛАЖА, РЕМЕДИЈАЦИЈА И ПОНОВНА УПОТРЕБА ДОБАРА И СИРОВИНА

  • Секундарне сировине: папир, уља у исхрани, текстил, пластика.
  • Предности и недостаци поновне употребе добара и сировина.
  • 3Р правила.

ОБНОВЉИВИ ИЗВОРИ ЕНЕРГИЈЕ

  • Извори енергије.
  • Енергетска ефикасност. Обновљиви извори енергије.
  • Предности и недостаци обновљивих извора енергије.

 

УМЕТНОСТ

Циљ учења слободне наставне активности Уметност је да ученик развија вештине комуникације и сарадње, критичко и стваралачко мишљење, осетљивост за естетику, радозналост, мотивацију за истраживање и изражавање у различитим медијима као и одговоран однос према очувању уметничког наслеђа и културе свога и других народа.

ТЕМЕ и кључни појмови садржаја

 

ТРАДИЦИОНАЛНА ВИЗУЕЛНА УМЕТНОСТ ШИРОМ СВЕТА

  • Визуелна уметност народа Аустралије и Новог Зеланда (сликарство аустралијских Абориџина, традиционална тетоважа Маора)
  • Уметност америчких народа (тотеми, керамика, ћилими, корпе)
  • Култура древне Индије, Кине и Јапана (градови, храмови, одећа, писмо)
  • Уметност народа Африке (маске и штитови)
  • Словенска традиција (митологија, симболика и орнаментика)

ТРАДИЦИОНАЛНА МУЗИЧКА УМЕТНОСТ БАЛКАНА И СРБИЈЕ

  • Културно наслеђе (значај и улога)
  • Традиционална музичка уметност Балкана (основне карактеристике у односу на ентитет и међусобни утицаји, сличности и разлике)
  • Традиционална музика Србије (певање, свирање, обичаји, обреди, ношња, кола…)
  • Начини очувања културног наслеђа

МОДЕРНО ДОБА И МУЗИКА

  • Савремене технологије и музика.
  • Маркетинг у музици. Примењена музичка уметност.
  • Музичка критика и интервју.

 

ПРЕДУЗЕТНИШТВО

Циљ учења слободне наставне активности Предузетништво је да допринесе развоју иновативности и предузимљивости код ученика, способности да се идеје претворе у акцију, способности за тимски рад и коришћење разноврсних извора знања ради бољег разумевања друштвених процеса и појава и преузимањa одговорне улоге у савременом друштву.

ТЕМЕ и кључни појмови садржаја

 

ЗАШТИТА ПРАВА ПОТРОШАЧА

  • Однос цене и квалитета производа/услуге.
  • Декларација производа.
  • Уговорна обавеза за услугу.
  • Остваривање права потрошача.

СВЕТ РАДА

  • Свет занимања некад, сад и у будућности.
  • Професионална оријентација.
  • Професионални развој.
  • Форма и функција CV и мотивационог писма.
  • Концепт целоживотног учења.

ПОКРЕНИ СЕБЕ И ДРУГЕ

  • Покретање иницијативе.
  • Менаџмент и лидерство.

УЧЕНИЧКА ПРЕДУЗЕЋА

  • Појам предузећа (привредног субјекта).
  • Производ и/или услуга.
  • Појам тржишта.
  • Људски и материјални ресурси.
  • Пословна комуникација.
  • Основни етички принципи у пословању.
  • Процес производње и процес пружања услуга.
  • Цена производа или услуге.
  • Облици промовисања производа.
  • Продаја производа или услуге.

 

Related Posts

Здравитас
Здравитас Министарство просвете и Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, у складу са Стратегијом развоја образовања и васпитања у Републици Србији до 2030. године…
Read More
Списак – Лектира
Списак – Лектира  1.разред„Песме за децу“ Јован Јовановић Змај„Басне“ (избор) Езоп2. разред„Бајке“ Ханс Кристијан Андерсен„Бајке“ Десанка Максимовић„Ма шта ми рече“ (избор из поезије) Љубивоје Ршумовић„Песме…
Read More
Распоред часова и термини секције, допунске и додатне наставе 2024/25.
Распоред часова и термини секције, допунске и додатне наставе 2024/25. Распоред часова 1-4. разредаРаспоред часова 5. и 7. разредРаспоред часова 6. и 8. разредТермини секције,…
Read More
Термини сарадње наставника и родитеља 2024/25.
Термини сарадње наставника и родитеља 2024/25. Термини сарадње 1 – 4. разредаТермини сарадње 5 – 8. разреда
Read More
Осигурање ученика 2024/2025.
Осигурање ученика 2024/2025. Комисија именована испред Савета родитеља је размотрила све приспеле понуде за осигурање ученика и изабрала као најбољу понуду осигуравајуће куће АМС Осигурање. Годишњи…
Read More
Годишњи план рада Основне школе “Мирослав Антић” у школској 2024/25. години
Годишњи план рада Основне школе "Мирослав Антић" у школској 2024/25. години Годишњи план 2024/25 Линк ка документу
Read More